CURRICULUM CENTRAT PE OBIECTIVE și CURRICULUM CENTRAT PE COMPETENȚE. Un examen critic

În fișierul de mai jos, publicăm lucrarea noastră (Rodica Ștefănică & Teodor Ștefănică) prezentată la Simpozionul Internațional ”Valori didactice românești - premisă a unui învățământ european”, desfășurat pe 9 iunie a.c. în organizarea unei inimoase echipe a CCD Galați. Trecând peste observația că așteptăm generice în care cultura noastră educațională să facă saltul de la registrul minor de premisă la cel major de țintă, model și pentru alții, prezetăm rezumatul lucrării; cei interesați de o poziționare nonconformistă în raport cu diversele preluări mimetice și nediferențiate în domeniul didacticii, vor putea accesa fișierul ce conține lucrarea în întregul ei.

Așadar, rezumatul:

 

Abordarea pe competențe a invadat aproape toate sectoarele activității umane. Școala este un domeniu pe care reformele societății vibrează specific. Lucrarea prezintă diverse interpretări al căror obiect este conceptul de competență, încercând să situeze această noțiune în contextul actual al reflecțiilor și al luărilor de atitudine. Sunt puse în evidență impactul în creștere asupra sistemului educativ al  centrării pe competențe a curriculumului și riscul confuziilor între paradigma constructivistă și cea comportamentalistă, modificările raportului transmitere-descoperire de cunoștințe, relația profesor-elev. Lucrarea analizează beneficiile acestei mișcări, dar și limitele și criticile pe care le suscită. Este propusă, în concluzie, în locul unei adeziuni necondiționate la acest model unic, adoptarea unei atitudini critice și  dialectice, bazată pe reflecție și căutare.

CURRICULUM CENTRAT PE OBIECTIVE ȘI CURRICULUM CENTRAT PE COMPETENȚE. Un examen critic

 

 


Share

16 iunie 2012 de Teodor Ștefănică
Categorii: Articole de fond | Lăsați un comentariu

Lăsați un comentariu

Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *