IAR …DIN NOU!

Agitația adesea inutilă din societatea românească pare să ne creeze mari iluzii: că năzuim (după care nu stăruim), că pornim (și de îndată stăvilim), că facem  (apoi dregem). Inutilitatea sugerată de titlu definește zona spre care și de această dată media împinge discuția despre proiectul planului-cadru pentru învățământ primar, așa cum a făcut și în vara trecută cu referire la clasa pregătitoare: zgândărește fel de fel de „cunoscători” sau „beneficiari”, și-apoi ne sâcâie cu părerile lor care de îndată califică faptul, dezvăluie lipsa de discernământ a ministerului, arată ei cum trebuie… Nu-i mai puțin adevărat că și instituțiile au „vocația” de a pune în evidență …măreția legii, aceea – chipurile – de a fi interpretată! Sper că sesizați trimiterea ironică la vlădica unei Curți Înalte care mai anul trecut credea că-și copleșește oponenții încâlcind nefericit și de râsul lumii ceea ce citise pe undeva, anume că „măreția legii constă în grandoarea dreptății” (ei, da!). Așa apare vidul de autoritate a ideilor, spațiu unde pot zburda și entitățile care-și duc veleatul din puținul energiei proprii.

Revenind la problema noastră, eu cred că pentru evitarea comentariilor confuze din media, MEN trebuie să redacteze două documente distincte, aferente celor două cicluri curriculare: 1. Planul cadru pentru ciclul achizițiilor fundamentale (CP-I-II); 2. Planul cadru pentru ciclul de dezvoltare – parțial (III-IV).  Astfel, cele două documente ar avea fiecare disciplinele specifice ciclului curricular, iar lectura lor ar fi mai ușor de înțeles de către beneficiari (părinți etc.). Așa, se  evită ocolișul obositor al notelor de subsol din actualul proiect de plan-cadru, care fac precizări la felul cum se aplică la CP-I-II (denumirea diferită a disciplinelor, alocarea numărului de ore etc.). În ceea ce ne privește pe noi, ca specialiști, putem conta pe faptul că nu avem dificultăți în a înțelege corect și actualul proiect. Să sperăm și că vocea noastră, „expediată”, va fi auzită.

Cât despre „îngrijorarea” că e prea mare numărul de ore pentru educație fizică, sau că ce ne facem fără plajă orară, cred că în varianta propusă și cu o lectură corectă a explicațiilor de aplicare a planurilor-cadru, ieșim la capăt …iar …din nou!

 

 


Share

19 februarie 2013 de Teodor Ștefănică
Categorii: Articole de fond | Etichete: | 1 comentariu

Un comentariu

  1. Domnule Inspector, îmi place! Cu iar, din nou, cu iarăși, dară…o ducem din primăvară până-n toamnă. Nu știu alții ce cred, dar, mie îmi place acest nou Plan cadru. Și culmea, chiar am știut să-l citesc, să-înțeleg! Îmi place! Despre cele 4 ore de ed.fizică, joc și mișcare, rumba, sârba, cum or fi: jos pălăria! Am avut generația ” cheia de gât”. Acum avem și generația ”cu leptopul pe burtă”. În plajă sau pe lângă ea, deocamdată eu zic că-i bine! Dacă greșesc, accept și critici!

Lăsați un comentariu

Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *